چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1402

با اپليكيشن مشاوره پزشكي و روانشناسي مدافون مي توانيد هر روز هفته، در هر ساعتي با پزشك و روانشناس مشاوره كنيد

۴ راه تقویت سیستم ایمنی بدن

۴ بازديد

راه های فراوانی برای افزایش سیستم ایمنی در بدن وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی ۴ مورد آن خواهیم پرداخت. همراه مدافون باشید.

کاهش استرس

مطالعات ثابت کرده اند که استرس بدن را برای ابتلا به عفونت مستعد می کند. زیرا استرس به تولید بیشتر سیتوکین ها که باعث التهاب در بدن می شوند، کمک بسیاری می کند. از این رو استرس بالا موجب کاهش سیستم ایمنی در افراد می گردد. بدن شما، هنگامی که در معرض استرس نباشد، بهتر می‌تواند با بیماری‌ها بجنگد و زخم‌ها را درمان کند. یادگیری تکنیک‌های مربوط به مدیریت استرس، مثل مدیتیشن، تلفظ کنترل شده و صحبت کردن با مشاور روانشناس همگی روش‌هایی برای کمک به حفظ توانمندی سیستم ایمنی شما هستند.

لکه بینی در بارداری

۴ بازديد

خون خفیفی که از واژن در بارداری خارج شده را لکه بینی نامند. خانم هایی که منتظر نشانه های بارداری هستند یا ماه ها آرزوی بارداری را دارند، از علائم اولیه ای چون علائم پیش از پریودی، گرفتگی و خستگی عضلات، خونریزی یا لکه بینی ناشی از لانه گزینی یا پریودی را جزء این نشانه ها می دانند. از این میان می بایست انواع لکه بینی در بارداری را شناخت.

درمان آندومتریوز، اندومتریوز چیست؟

۵ بازديد

آندومتریوز چیست؟

آندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است، لگن شایع ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می شود. این بافت می تواند در تمام بافت های بدن به جز طحال به وجود آید، ولی رایج ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می شوند. از نشانه های اصلی آندومتریوز دردهای شدید پریودی است.